dijous, de setembre 27, 2007


VICING
Fa 5 o 6 anys els motxillers ens movíem per Barcelona amb bicicleta.
Per economitzar temps sobretot. Res de sostenibilitats ni xorrades varies.
De casa a la feina teníem:
CAMINANT: 30 minuts.
COTXE: 20-40 minuts, tot segons el lloc per aparcar.
MOTO: 10 minuts.
BICI: 5 minuts.

Fins fa doncs no tant temps, els únics que havíem vist la utilitat d' aquest transport érem: Els pollosos amb gossos i caixa de fruita al darrera i els motxillers.

Tot s' ha de dir que a la ciutat comtal els cotxes en general et respectaven i que la majoria de carrils bicis estaven força ben pensats. Tot i l' incivisme d' alguns cotxes de luxe i dels repartidors amb furgonetes.

A Londres la veritat és que el carril bici és un altre color.
Estan fets per ajudar als ciclistes no per putejarlos.
Hi ha by-passos exclusius per bicicletes que et fan estalviar temps i recorregut, carrils bici que no patinen quan estan mullats, columnes protectores que separen del trànsit, respecte dels conductors...

Pel Estats Units, exceptuant Nova York per raons obvies, els cotxes t' avancen com si fossis un tràiler a evitar, amb tanta cura que gairebé sap greu.

Com més petita la població, pitjor.

A Lleida els conductors se’t mengen, el carril bici el va dissenyar un ésser descerebrat i alguns vianants no veuen perillós un cotxe però si una bici...

A Alpicat directament ets un destorb que ha d' ésser eliminat. És el lloc més perillós que els motxillers han anat en bicicleta. És més si et queixes, els prudents automobilistes baixen del cotxe i et recriminen anar amb bicicleta!

El carril bici de Lleida és un punt i a part.
La possibilitat de que ens facin una xarxa viària de bicicleta i patins és una utopia que difícilment podrem assolir mai.
Us convido a agafar el carril bici que comença en un punt indeterminat de Rovira Roure, passa davant del Hospital Arnau de Vilanova i acaba de manera abrupta al mig de la Carretera d' Osca. La pèrdua de temps és immensa, has de passar pels semàfors de peatons absurdament, les rampes són uns bonys immensos que els has de passar a 5 km/h.
Sincerament per fer això millor no fer res. De fet excepte algun diumenge al matí, no veig que hi passi mai ningú. Tothom va per la calçada.

Ara ve, la solució per presionar a tenir un carril bici decent, podria passar per muntar un sistema tipus Bicing ( una mica més flexible, doncs aquí pràcticament no hi ha turistes que lloguin bicicletes). Això combinat amb un sistema d' aparcaments a les afores de la ciutat i un sistema de busos efectiu punt a punt amb tarifa integrada, podrien millorar i molt la pol•lució i oferirnos una ciutat més humana.